Projekt "RÓWNI NA STARCIE"
|
|
Szkolenia
|
W ramach projektu „Równi na starcie” realizowane są również szkolenia dla kadry naszego
przedszkola. Nauczycielki uczestniczą w cyklu szkoleń organizowanych przez firmę edukacyjną
„EDUGIKA”. Tematyką zajęć jest EDUKACJA FINANSOWA I EKOLOGICZNA DZIECI W WIEKU
PRZEDSZKOLNYM, RYTMIKA W PRZEDSZKOLU oraz RZOPZNAWANIE PROBLEMÓW ROZWOJOWYCH
DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM - w zakresie metodyki pracy z dziećmi mającej na celu diagnozę i
identyfikację potencjalnych problemów rozwojowych dzieci na wczesnym etapie. Poprzez swój zakres
szkolenie to przygotowuje nauczycielki do lepszej pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami. Panie
wykorzystują nabytą wiedzę podczas prowadzenia zajęć dodatkowych dla przedszkolaków naszej
szkoły.
zdjęcia
|
TERAPIA SENSORYCZNA SI
|
Zajęcia sensoryczne, czyli zajęcia z zakresu integracji sensorycznej, są doskonałym wsparciem rozwoju dzieci. Zajęcia sensoryczne to przede wszystkim edukacyjna zabawa, dostarczająca optymalną ilość kontrolowanych wrażeń dotykowych, przedsionkowych i propriocepcyjnych (czyli odpowiedzialnych za orientację własnego ciała), efektem czego jest wytworzenie i zapamiętanie już w pozytywnym kontekście zaburzonych funkcji zmysłowych. Od 3 stycznia w ramach projektu „Równi na starcie odbywają się zajęcia z integracji sensorycznej z terapią ręki z wybranymi dziećmi z każdej grupy przedszkolnej. Mają one na celu dostarczać różnorodnych bodźców do rozwoju zmysłów dziecka i poszerzać świat jego doznań. Mogą służyć do oswajania dziecka z rzeczami, które powodują u niego lęk, ale też pomagają odkryć zaburzenia w rozwoju sensorycznym. Pełnią więc rolę terapeutyczną i stymulującą prawidłowy rozwój.
|
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH ( TUS )
|
Od 2 stycznia 2024 r rozpoczęły się zajęcia z Treningu Umiejętności Społecznych TUS w przedszkolu. Zajęcia są finansowane z projektu unijnego Równi na starcie. TUS jest oddziaływaniem terapeutycznym ukierunkowanym na poprawę funkcjonowania społecznego dzieci.Zajęcia służą wspieraniu emocjonalnego rozwoju dziecka, a także budowania poprawnych relacji społecznych. Poprzez wspólne gry i zabawy przedszkolaki coraz lepiej rozpoznają własne emocje, rozmawiają o nich, a także wymieniają odczuciami z innymi. Zajęcia w grupie pomagają budować więzi społeczne, uczą empatii i pokazują jak należy siebie nawzajem słuchać. Zajęcia te wspierają rozwój kompetencji miękki tak bardzo potrzebnych we współczesnym świecie. Dzieci świetnie się bawią jednocześnie ucząc się od siebie. Szkoda, że czas na TUSie płynie tak szybko...
|
Rytmika
|
W styczniu odbyło się 6zajęć z rytmiki w ramach projektu unijnego "Równi na starcie".W zajęciach uczestniczyło łącznie 70dzieci. Podczas zajęć dzieci uczyły się reagować ruchem na zmiany tempa i dynamiki, poznały instrumenty muzyczne, uczyły się piosenki "Uciekaj zimo" oraz instrumentacji na patyczkach i janczarkach do melodii "Italian Polka".Dzieci chętnie biorą udział w zajęciach.
|
Robotyka
|
Zajęcia oparte będą na 3 głównych etapach pracy – zbuduj, zaprogramuj, zapamiętaj. Podczas zajęć dzieci zdobędą wiedzę z zakresu podstaw konstruowania i programowania, nauczą się pracy w zespole, a także rozwijać będą kreatywność, wyobraźnię przestrzenną, zdolności manualne oraz umiejętność logicznego myślenia i planowania. Wykorzystywane w trakcie zajęć gry i zabawy uczyć będą myślenia analitycznego, sortowania informacji, odnajdywania ścieżek pomiędzy dwoma punktami. Dzieci uczyć się będą rozwiązywania problemów poprzez pokonywanie kolejnych etapów i dzielenia większych, trudniejszych zagadnień na mniejsze – łatwiejsze do rozwiązania.
|
MAŁY PREZES
|
Podczas zajęć z zakresu edukacji finansowej dzieci dowiedziały się: jak nazywają się miejsca, w których robi się zakupy; o tym że są konsumentami; do czego służy paragon oraz jak zachować się w przypadku uszkodzonego produktu. Ponadto przedszkolaki zrozumiały sens robienia przemyślanych zakupów. Poszerzały swoje kompetencje społeczne oraz ćwiczyły sprawność liczenia pieniędzy, dzięki sprzedawaniu w sklepiku wspólnie wykonanej lemoniady. Dzieci wybrały się
również na spacer po Olsztynku, aby odnaleźć różne sklepy w najbliższym otoczeniu.
|
MAŁY EKOLOG
|
Zajęcia mają na celu budowanie postaw proekologicznych oraz podniesienie wiedzy i świadomości dzieci m.in. w zakresie zrozumienia otaczających ich ekosystemów, wpływu działań człowieka na zmiany klimatyczne oraz potrzeby ochrony przyrody i równowagi ekologicznej. Celem zajęć jest uwrażliwienie dzieci na problemy i zagrożenia środowiskowe, uświadamianie ich przyczyn i skutków, uczenie metod ich rozwiązywania oraz odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze, a także mobilizacja do czynnego podejmowania działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego.
|
JĘZYK ANGIELSKI
|
W styczniu zrealizowano osiem godzin zajęć języka angielskiego w Pszczółkach, Misiach i Krasnalach.
Dzieci chętnie bawiły się przy zimowych piosenkach i tańcach. Poznały zwroty i zdania dotyczące składania życzeń
z okazji Nowego Roku oraz. Dnia Babci i Dziadka, zimy, zimowych ubrań, zabaw na śniegu, części ciała, aktywności.
Dzieci uczą się liczyć, poznają cyfry, a starszaki dodatkowo poznają nazwy dni tygodnia i miesięcy
|
Projekt "RÓWNI NA STARCIE"
|
„RÓWNI NA STARCIE - nowe miejsca opieki przedszkolnej i wsparcie jakości edukacji najmłodszych mieszkańców gminy Olsztynek”
współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Działania
6.2 Edukacja przedszkolna Programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027
Projekt "RÓWNI NA STARCIE">
|
|
|
|
|